Δευτέρα, 11 Μαρτίου 2013

Goji berry. Θρεπτικά συστατικά, ιδιότητες και οφέλη

Το Goji Berry θεωρείται ως μια από τις πλουσιότερες φυσικές πηγές θρεπτικών συστατικών. Τα αποξηραμένα μούρα του περιέχουν 68% υδατάνθρακες, 12% πρωτεΐνες, 10% λίπη και 10% φυτικές ίνες σε μια συνολική θερμιδική αξία που ανέρχεται στις 370 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια. Περιέχουν επίσης βιταμίνες C, B1, B2 και Βήτα-καροτίνη, καθώς και μια σειρά από μεταλλικά στοιχεία, αντιοξειδωτικά και αμινοξέα. Η μεγάλη συγκέντρωση σε αντιοξειδωτικές ουσίες (10 φορές παραπάνω από τους υπόλοιπους κόκκινους καρπούς και 30 φορές περισσότερο από το κόκκινο κρασί) αλλά και η περιεκτικότητα σε αμινοξέα και μέταλλα (έχουν 11% πρωτείνη) και βοηθούν σημαντικά στην αναγέννηση των κυττάρων και όχι μόνο. Αυτές οι ιδιότητες το κάνουν να αποτελεί ένα άκρως υγιεινό φρούτο.

Τα 100 γραμμάρια αποξηραμένου καρπού περιέχουν 370 θερμίδες, 18 αμινοξέα (οκτώ από τα 10 απαραίτητα για τον ανθρώπινο οργανισμό), 21 ιχνοστοιχεία (ψευδάργυρος, ασβέστιο, γερμάνιο, σελήνιο κ.ά.), βιταμίνες του συμπλέγματος Β (Β1, Β2, Β6), βιταμίνη Ε και βιταμίνη C (πολύ περισσότερη ανά μονάδα βάρους από τα πορτοκάλια), 11 mg σιδήρου (περισσότερο από το σπανάκι ανά 100 γραμμάρια), διάφορες φυτοστερόλες (Β-σιτοστερόλη, η οποία περιορίζει την απορρόφηση της χοληστερίνης) και λιπαρά οξέα όπως τα ωμέγα-6 και το άλφα-λινολεϊκό οξύ, τον πατέρα των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.

Σημαντική είναι η παρουσία της βεταΐνης μιας ουσίας προδρόμου της χολίνης η οποία βοηθά στο απαλλαγούμε από το λίπος του ήπατος, μας ηρεμεί από την νευρικότητα και μας ενισχύει την μνήμη. Ορισμένες μελέτες υποδεικνύουν ότι  το φυτό έχει την ιδιότητα να αυξάνει τη libido και στα δύο φύλα. Ενισχύει το μεταβολισμό, χωρίς όμως να θεωρείται προϊόν αδυνατίσματος. Μια ακόμη από τις ευεργετικές ιδιότητες του φυτού Goji Berry είναι το όφελος στη θεραπεία γαστρεντερικών παθήσεων, όπως είναι το έλκος, το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου και η δυσκοιλιότητα.


Για όλους αυτούς τους λόγους, στον χώρο της υγιεινής διατροφής, τα τελευταία χρόνια, το  Γκότζι Μπέρι έγινε ένα από τα αγαπημένα φρουτάκια. Κυρίως οι αθλητές και αθλούμενοι, αλλά και γενικότερα οι άνθρωποι που ακολουθούν μια υγιεινή δίαιτα, τα χρησιμοποιούν παρά την αυξημένη τιμή τους.  Πρέπει να αναφερθεί ωστόσο ότι το Γκοτζι Μπερι καταναλώνεται συνήθως σε επεξεργασμένη μορφή σε ταμπλέτες και χυμούς ή αποξηραμένο αλλά κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας του, χάνει ένα μέρος από τα θρεπτικά συστατικά και τις βιταμίνες του. Πάντως, οι συσκευασμένοι χυμοί, επειδή βράζονται, χάνουν μεγάλο μέρος των θρεπτικών συστατικών τους. Έτσι λοιπόν είναι καλύτερα να καταναλώνεται ο καρπός νωπός.


Μία ιδανική ποσότητα κατανάλωσης του καρπού είναι από 10 έως 30 γραμμάρια την ημέρα είτε μονάχο του είτε μαζί με άλλους χυμούς και φρούτα. Δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας για παρενέργειες μετά τη λήψη του διότι το Γκότζι Μπέρι δεν εθίζει το σώμα όπως άλλες ουσίες. Η μόνη εξαίρεση αποτελούν τα φάρμακα για την αρτηριακή πίεση και το διαβήτη καθώς και τα αντιπηκτικά φάρμακα. Για την ώρα γίνονται έρευνες αν αυτά τα φάρμακα παρουσιάζουν κάποιες παρενέργειες ή όχι σε σχέση με το φυτό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...